Надання адміністративних послуг — забезпечення умов для реалізації прав конкретної особи – платника податків

Про вдосконалення системи надання електронних сервісів та послуг для максимального зменшення впливу людського фактору у процесі податкового обслуговування розповів заступник начальника Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Андрій Суббот.

Як зазначив Андрій Суббот, надання адміністративних послуг є одним з найважливіших завдань органів Державної податкової служби у взаємовідносинах з платниками податків.

Адміністративна послуга надається за зверненням юридичної особи або приватної фізичної особи. Надання адміністративних послуг пов’язане із забезпеченням умов для реалізації суб’єктивних прав конкретної особи – платника податків.

Згідно з проведеним аналізом, упродовж 2020 року  великим платникам надано 15323 адміністративні послуги. Найбільшу кількість адміністративних послуг за вказаний період було надано по реєстрації реєстраторів розрахункових операцій (10837) та по реєстрації книг обліку розрахункових операцій (3376). Було зареєстровано 1062 розрахункових книжок до реєстраторів розрахункових операцій, видано 27 довідок про підтвердження статусу податкового резидента України та 21 довідку про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи). В електронній формі надано 99,7 відсотків всіх послуг.

Крім цього, було видано 2681 довідку про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Скарг від платників податків на якість та оперативність надання адміністративних послуг не надходило.

У порівнянні з 2019 роком в 2020 році адміністративних послуг по реєстрації реєстраторів розрахункових операцій надано на 42 відсотки більше (7656 і 10837 відповідно). Одна з причин такого збільшення – закінчення визначених законодавством строків експлуатації реєстраторів розрахункових операцій, що були введені в експлуатацію у 2013 році у зв’язку із запровадженням змін законодавства відносно формування та передачі податковим органам контрольно-звітної інформації РРО в електронній формі.

З метою забезпечення зворотнього зв’язку з платниками податків щодо якості наданих адміністративних послуг в Інтернет-мережі розміщено поштову скриньку vpp.sdpi.dp.propozicii@sfs.gov.ua.

У зв’язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» початок роботи управління о 8-й годині.

Графік роботи управління на період карантину: з понеділка по четвер з 08:00 до 12:00 та з 12:45 до 17:00 (у п’ятницю до 15:45).

Державна податкова служба України рекомендує платникам утриматися від відвідування органів ДПС без нагальної потреби. Перелік електронних сервісів, що надаються ДПС, розміщений на офіційному веб-порталі tax.gov.ua у розділі Діяльність > Електронні сервіси, а за адресою http://cabinet.tax.gov.ua всі можуть скористатись безкоштовним сервісом ДПС «Електронний кабінет».

Електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування.

За наявності у платника кваліфікованого електронного підпису за допомогою цього сервісу можна отримати інформацію з реєстрів, сформувати і надіслати податкову звітність, листи, звернення, заяви і повідомлення до територіальних підрозділів ДПС та отримати відповідні довідки, послуги та інформацію від них.

Для зручності платників запущено сервіс «InfoTAX» за допомогою якого платники мають можливість через Телеграм-канал або Viber скористатись  можливістю отримати всі свої дані, які є в органах ДПС.