За пів року споживачам регіону повернули понад 180 тисяч гривень

Головне управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області повідомляє, 180 тисяч гривень повернуто громадянам за придбані неякісні товари та послуги протягом І півріччя цього року.

Приміром, 82 тисячі грн було повернуто споживачам за дефектну побутову техніку. Понад 38 тисяч грн повернули громадянам за неякісні житлово-комунальні послуги та послуги пошти. Також підприємці повернули споживачам 24 тисячі грн за одяг і взуття та 30 тисяч за інші товари та послуги, які мали певні недоліки.

Слід зазначити, що відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же або на аналогічний, з числа наявних.

Тобто підставою для задоволення вимоги про обмін товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), є наявність в цьому товарі істотних недоліків.

У Законі України «Про захист прав споживачів» визначено поняття «істотний недолік». Істотний недолік – недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

а) він взагалі не може бути усунутий;

б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

У разі, коли під час гарантійного строку, необхідно визначити причини втрати якості продукції, покупець має право звернутися до продавця з письмовим зверненням щодо організації проведення експертизи для визначення причини втрати якості продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов’язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

Джерело: Запорізька ОДА