У цьому році побільшало звернень громадян щодо захисту прав споживачів

З початку року до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області надійшло 416 письмових звернень від громадян. Це на 69% більше, ніж в аналогічному періоді минулого року (287).

Найбільш актуальними залишаються питання щодо захисту прав споживачів під час надання послуг, доставки посилок та вантажів, житлово-комунальних послуг, придбання неякісних промислових товарів. З цієї тематики отримано 255 звернень, що становить 61 % від загальної кількості.

Друге місце за актуальністю займають  звернення у сфері безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини, зокрема, недотримання суб’єктами господарювання вимог обігу харчових продуктів – 53 (13%) звернення.

На третьому місці залишаються звернення щодо санітарного та епідемічного благополуччя населення, державного нагляду (контролю) за дотриманням санітарного законодавства – 48 (11,5%).

Значно побільшало скарг стосовно дотримання суб’єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін – 41 (9,7 %).

Разом з цим, до служби надходить значна кількість звернень без зазначення даних, необхідних для проведення заходів державного нагляду. Громадяни у своєму зверненні з проханням провести перевірку певного суб’єкта господарювання мають зазначати його найменування, адресу місцезнаходження та вид здійснення господарської діяльності, а також додавати копії документів, які підтверджують його взаємовідносини з цим суб’єктом господарювання та/або вказують на порушення його законних прав.

Водночас, звертаємо вашу увагу на те, що згідно з Законом України «Про звернення громадян» у зверненні громадянина має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати.

В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надісланні електронного звернення не вимагається.

З урахуванням викладеного підпис громадянина в електронному зверненні може бути відсканованим, сфотографованим тощо. Електронні звернення громадян, підписані з застосуванням електронного цифрового підпису, опрацьовуються в рамках діючого законодавства.

Джерело: Запорізька ОДА